Kompani K: Onkel Osvalds Orkester, Spelar Til Dans

He Was A Hard Man, He Always Had Been

Posted in Canon EOS 450D by Knutsvik on July 26, 2010

Friday, 23rd July 2010. Odessa.

he was a hard man, he always had been, and after The Second Chechen War he had to disappear, so he went to Odessa, city of gangsters and gun runners. he felt safe there as long as nobody recognized him or took his picture.

every now and then his old friends asked him a favour, and he never let them down. each time they called on him he went to church to pray the Lord forgive him for his sins, and bless the immortal soul of the man he was about to kill.

Tagged with: , , ,

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. MT said, on July 26, 2010 at 5:01 PM

    ja,vi bær alle ei historie..

    Så fint å lese ei til bildet,som btw var flott.Får lyst å gå inn til dei andre og bære fram mitt.

    Marieklem

    • Knutsvik said, on July 26, 2010 at 10:00 PM

      det var ei vakker kyrkje, MT, og songen kunne høyrest på lang avstand gjennom den opne døra og eg … sneik til meg nokre bilete i forbifarten. det skulle eg ikkje ha gjort, meinte ein av mannfolka …. 😀

      (så eg sletta bileta han var med på, og slapp unna med livet i behald 😀 )

      Hepp!

  2. stjernetyven said, on July 26, 2010 at 9:51 PM

    mannen uten ansikt…
    Noen lever sterkere, hardere og vondere enn andre.

    • Knutsvik said, on July 26, 2010 at 10:04 PM

      oh ja, Starry, jeg aner ikke noe om hvem han som er på dette bildet er, men han som var på de bildene jeg tok etterpå … ville i hvert fall ikke bli fotografert, for å si det forsiktig ….. så jeg slettet bildene jeg hadde tatt av ham – uten videre diskusjon *grøss*

  3. B. said, on July 27, 2010 at 8:28 AM

    Ooo! Masse herlige nye bilder siden sist! Jeg liker at du er på tur! 🙂

    • Knutsvik said, on July 27, 2010 at 11:19 AM

      hehe – hey B – og takk, jeg må jo i det minste forsøke å få til noe når jeg først er halveis til Teheran 😀

      Hepp!

  4. Silje said, on July 28, 2010 at 1:52 PM

    Wow…! *Ler*

    Jasså, du lever farlig der borte, Knutsvik.

    Det er best å slette slike bilder. Du vil jo ikke komme tilbake til Norge med en eller annen Gudfar i hælene.

    Så får det heller være at han var et fint motiv. Og (kanskje) hadde en bra historie å fortelle. 🙂

    • Knutsvik said, on July 28, 2010 at 6:22 PM

      haha – jeg sto der og fotograferte inn den åpne kirkedøra og ante fred og ingen fare da en stor og velkledd mann i midten av femtiårene kom mot meg og kjeftet som bare det på russisk. da det gikk opp for ham at jeg ikke snakket språket sa han med _tung_ slavisk aksent: – did you photo me now? – eeeeh ja, sa jeg… – delete it, please, sa han, med trykk på please. da jeg viste ham at jeg slettet bildet av ham smilte han og sa – thank you, very much. så … forsvant han fort som bare faen.

      hmmmmm – han ville _ikke_ fotograferes, for å si det sånn *grøss*

      😀


Leave a Reply

