Kompani K: Onkel Osvalds Orkester, Spelar Til Dans

Day Five: The Sound Of Waves And A Rooster Crowing Nearby

Posted in 5D-II, Free Ai Weiwei by Knutsvik on July 25, 2011

Monday, 25th July 2011. Dauin, The Philippines.

the resort is located inside an old coconut plantation and consists of 20 two-bed bungalows. the beaches are empty for miles. there is nothing but the big horizon and all we hear is the sound of waves and a rooster crowing nearby. I sit under the old talisay trees on the beach and read Tomas Espedal. he writes:

en maske, min maske, den ligner mitt eget ansikt, det er det finurlige ved den; jeg tar av masken og ligner meg selv. jeg tar masken på og ligner den andre, den forkledde; han kler seg i språk.

Espedal’s words take on new meaning, and become even darker and more sinister when read in view of the recent tragedy.

all we hear is the sound of waves and a rooster crowing nearby. all we hear is the sound of waves and a rooster crowing.

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. B. said, on July 27, 2011 at 10:31 PM

    Looks pretty empty. But calming.

    Take care!

    • Knutsvik said, on July 29, 2011 at 5:09 PM

      ay, Bubbles, gamle Kaptein-K er ute av jungelen og tilbake et sted der husene har tak _og_ vegger, og det knappast uten en skrape … 😀

      (kanskje jeg er blitt for gammal og hardhudet til å få nye skraper *ler*)

      Hepp!

  2. stjernetyven said, on July 28, 2011 at 5:43 PM

    Sterk tekst, K. Kjenner klumpen i magen når jeg leser den.

    Ta vare på dere selv der nede, og nyt livet – det er det det er til for!

    *klemmer*

    • Knutsvik said, on July 29, 2011 at 5:18 PM

      hehe, ooh ja, Starry, som jeg skreiv til Bubbles så er vi ute av jungelen nå, og har til og med overlevd Nock-Ten, beistet av en tropestorm som feide over øyene her nede på tirsdag og onsdag – ganske mye lenger nord enn Negros, der vi var, vi fikk bare en dag med …. massivt regn på grensen til det utrolige – og etterlot over 10 000 hjemløse på vakre, vakre Filippinene …..

      … takk, baby!

      Hepp!

      (midt oppi alt det fæle og all elendigheten må livet … gå videre og leves, Starry. på godt og vondt…)


Leave a Reply

