Kompani K: Onkel Osvalds Orkester, Spelar Til Dans

Alive With Wildflowers, And I Was A Child

Posted in mobile phone camera by Knutsvik on October 20, 2011

Thursday, 20th October 2011.

tomorrow’s the big anniversary – 50 years, and the guest list includes all kinds; architects, professors and ministers and projectionists and a restaurant manager too, and it’s memories of

Harry Dean Stanton and Dennis Hopper and Jim Jarmusch and old black and white and broken film reels and cigarette smoke under the roof of the old movie theatre back home and expectations of something else before moving up north and then being there. doing something. tomorrow’s the big anniversary. congratulations, BFK, we were great, and I miss it so.

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. B. said, on October 21, 2011 at 4:51 PM

    Ettellerannetfilmklubb…? Uansett, yay for film! And anniversaries! 🙂

    • Knutsvik said, on October 22, 2011 at 3:30 PM

      haha, oooh ja, Bubbles – ettellerannetfilmklubb, ja! bergen filmklubb fyller 50 år i år og jubileet ble markert med festforestilling i Konsertpaleet med påfølgende feiring på Grand i går, og alle styremedlemmene gjennom alle 50 år var invitert og … det var også jeg 😀

      (og eh *sukk* hjemme halv seks i morges og kjenner meg nesten, men bare nesten, like gammal som jubilanten *ler*)

      hurra for film og hurra for alternativ kulturformidling og filmklubb-bevegelsen og og hipp hipp hurra for 50-åringen 😀

      Hepp!

  2. B. said, on October 27, 2011 at 11:38 PM

    He he! Hurra, hurra! Snurra, snurra… 😉 Etter at jeg brant “Wild at heart” to shreds i maskinrommet til Søgne filmklubb en gang tidlig på 90-tallet har jeg latt de som kan snurre film snurre film, mens jeg klokelig har trukket meg tilbake til de dype kinosetene. Men moro er det, med film! 🙂

    Oh! Og David Lynch kommer med album 8/11! Wow-eeeee! 😀

    • Knutsvik said, on October 28, 2011 at 12:28 PM

      hæhæ – det er ikke få filmkopier som har fått i overkant hard medfart av filmklubbmaskinister opp gjennom årene *ler* det er liksom ikke _det_ som menes med “alternativ filmformidling”, baby 😀

      og, ooooh ja – jeg gleder meg seff til Lynch-plata – og jaggu kjøpte jeg ikke billetter til Sonny-forestillingen på Rogaland Teater også i dag, så det blir Kaizers-romjul på gamle Kaptein K i år, Bubbles 😀

      Hepp!


Leave a Reply

