Kompani K: Onkel Osvalds Orkester, Spelar Til Dans

For En Ting Kunne Han Si: My Little Sweetheart

Posted in 5D-II, Free Liu Xia by Knutsvik on November 15, 2011

Tuesday, 14th November 2011. Andalucia.

uten at jeg vet hvorfor begynner “Ola Var Fra Sandefjord” å surre i hodet mitt. jeg har ikke hørt originalinnspillingen av den gamle Johnny Band-klassikeren på 30 år. singelen fra 1965 ligger hjemme i Stavanger, min far spilte den ofte da jeg var barn,

og uten at jeg helt vet hvorfor begynner begynner altså “Ola Var Fra Sandefjord” å surre i hodet mitt igjen. rart kor langt ein gut frå Aust Stavanger kan koma.

7 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. MT said, on November 15, 2011 at 11:22 PM

    Min far brukte å synge den,Takk for at du minnte meg på lyse minner.Han hadde ein sånn gammal sveivegramafon med mange gamle plater.Skal tru om mor har dei enno…minner..

    Bildet ditt,det øverste,er rett deilig 🙂
    Det andre var litt sådær 1965 🙂
    Marieklem

    • MT said, on November 15, 2011 at 11:26 PM

      ups..skifte av nettlesar gav visst skeivsyn av initialer 🙂

      • Knutsvik said, on November 16, 2011 at 12:16 AM

        hehe, eg fiksa det for deg, Marie…..

        og … for ein song det er:

        “Ola, uff du er så dorsk. Jeg er luta lei av norsk. I love English, gå din vei. Men han klarte seg! For en ting kunne han si: My Little Sweetheart” 😀

        *sukk*

        sånne gutar det vil gamle Stavanger ha – alt var betre i -65, baby 😀

        *ler*

        Hepp!

        • MT said, on November 16, 2011 at 10:03 AM

          Det var fint,fixinga:)
          Alt var nok bedre då ja,seiest det 🙂

          Ha ein finfin dag.
          Her er rimfrost,stranda di fristar:)

          Nynnar vidare på han olaen *ler’

          • Knutsvik said, on November 17, 2011 at 12:27 PM

            nok ein dag der sola heng like over Afrika og ein halvgammal slaur sit og glipar med augene, MT!

            det er verdt det *ler*

            Hepp!

  2. B. said, on November 16, 2011 at 5:34 PM

    He he! Jeg har “Du og jeg og vi to” på hjernen for tida. Jeg vet ikke hva som er verst… 😉 Greia er at jeg ikke kan hele teksten heller, likevel synger jeg den non-stop for E. om dagen og finner på nye vers for hver gang. Like slitsomt for oss begge, tror jeg. Men den går pokker’n meg ikke bort heller.

    Kos deg masse i Andalucien, Mister! 🙂

    Hepp, hopp!

    • Knutsvik said, on November 17, 2011 at 12:26 PM

      hehehe, du og jeg og vi to! alt som kan sette seg på hjernen – men så lenge E smiler så smiler mamma, vil jeg tro 😀

      her koses det for harde livet *ler*

      Hepp!


Leave a Reply

